Planet

Levenscyclusbeheer

Een gedegen kennis van de milieu-impact van uw product of dienst volgens verschillende scenario’s kan een belangrijke bijdrage leveren aan interne besluitvormingsprocessen. Bovendien vergroot het de geloofwaardigheid van uw bedrijf en kan het een krachtig instrument zijn voor marketingdoeleinden.

Kwantificering en communicatie van de milieueffecten van producten en organisaties is Ecomatters’ specialisatie. We hebben uitgebreide ervaring in het uitvoeren van product- en serviceanalyses, waarin zowel milieu- als financiële, sociale en/of menselijke aspecten worden meegenomen. In deze analyses, die gebaseerd zijn op levenscyclusbenadering, wordt de gehele waardeketen van een product doorgerekend – van grondstofwinning en productie tot en met gebruik en verwijdering. Deze waardebepaling kan kwantitatief, kwalitatief of monetair zijn, afhankelijk van uw doelen.

Verder zijn we bekend met een variëteit aan certificeringen en (eco-) keurmerken, die de waarde van uw product of dienst aanzienlijk kunnen doen toenemen. Op basis van onze ervaring met de verschillende methoden en richtlijnen kunnen wij u helpen bij het maken van de keuze die het beste bij uw wensen past.